درمان سرطان ریه با اسپادژن
نوشته شده توسط : spudgene

درمان سرطان ریه با اسپادژن و آزمایش‌های آن

اگر دلیلی وجود داشته باشد که فکر کنید ممکن است سرطان ریه داشته باشید، پزشک می‌تواند تعدادی آزمایش را برای جستجوی سلول‌های سرطانی و رد سایر بیماری‌ها تجویز کند.

آزمایش‎ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تست‌های تصویربرداری: تصویر اشعه ایکس از ریه‌های شما ممکن است یک توده یا ندول غیر طبیعی را نشان دهد. سی تی اسکن می‌تواند ضایعات کوچکی را در ریه‌های شما نشان دهد که ممکن است در عکس اشعه ایکس شناسایی نشوند.
سیتولوژی خلط: اگر سرفه دارید و خلط تولید می‌کنید، نگاه کردن به خلط زیر میکروسکوپ گاهی اوقات می‌تواند وجود سلول‌های سرطانی ریه را آشکار کند.
نمونه بافت (بیوپسی):  روش محسوب می‌شود که با آن نمونه‌ای از سلول‌های غیر طبیعی ممکن انتخاب شده و کشت داده ‌شود. پزشک شما می‌تواند بیوپسی را به روش‌های مختلفی انجام دهد، از جمله برونکوسکوپی، که در آن پزشک نواحی غیرطبیعی ریه‌های شما را با استفاده از یک لوله روشن که از گلو شما عبور می‌کند و به ریه‌های شما منتقل می‌شود، بررسی می‌کند.
مدیاستینوسکوپی: در آن یک برش در پایه گردن شما ایجاد می‌شود و ابزارهای جراحی در پشت استخوان سینه شما قرار می‌گیرند تا نمونه‌های بافتی از غدد لنفاوی برداشته شود.
بیوپسی سوزنی: گزینه دیگر بیوپسی سوزنی است که در آن پزشک از تصاویر اشعه ایکس یا سی تی برای هدایت سوزن از دیواره قفسه سینه و به داخل بافت ریه برای جمع آوری سلول‌های مشکوک استفاده می‌کند. نمونه بیوپسی ممکن است از غدد لنفاوی یا سایر مناطقی که سرطان در آنها گسترش یافته است، مانند کبد شما گرفته شود.





:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: